رهبری کاریزماتیک (به انگلیسی: Charismatic Authority)، در اصطلاح سیاست، به حکومت مبتنی بر فرمان برداری غیرعادی و استثنایی از یک فرد به خاطر تقدس دینی و الگو بودن وی می باشد.
گرچه، ماکس وبر به عنوان مبدع و نشردهنده نظریه رهبری کاریزماتیک شناخته شده است، اما تقریباً تمام کسانی که پس از رنسانس صاحب نظر در مسائل فلسفی و انسانی بوده اند، به نوعی به این مطلب اشاره کرده اند. در دوران پس از رنسانس نظریات مختلفی در شناخت طبیعت و سرشت انسان ارائه شده است. گروهی از صاحب نظران معتقد بودند که انسان دارای بعد منطقی، عقلایی و استدلالی است. در مقابل آنها، گروهی اعتقاد داشتند که انسان ها از مجموعه ای از احساسات، عواطف و هیجانات برخوردارند که موجب بروز رفتار می شود. تا زمان ماکس وبر نظر دقیقی وجود نداشت که کدام بعد از وجود انسان باعث ایجاد رفتار شده یا آن را تحت الشعاع قرار می دهد. کار مهم ماکس وبر این بود که در بعد عقلایی، مفهوم دیوان سالاری و در بعد عاطفی، مفهوم کاریزماتیک را ارائه کرد و تمایز بین این دو مفهوم را کاملاً مشخص ساخت. امروزه، مفهوم دیوان سالاری به عنوان زیر بنای نظریه های مدیریت شناخته می شود، اما مفهوم کاریزماتیک در ابتدا با برخوردهایی توطئه آمیز روبه رو شد. با گذشت زمان، این مفهوم سرانجام توانست در فرهنگ نظری رسوخ کند. البته شرح و بسط های فراوانی نیز بر نظریات ماکس وبر شده است که از بیان آن ها خودداری می شود. کاریزما، در لغت یعنی فرهمند یا فرمندی یا به عبارتی دیگر جاذبه استثنایی. کاریزماتیک کلمه ای یونانی به معنای موهبت است. کلمه کاریزما در کتاب مقدس مسیحیان به کار رفته است تا روح مقدس را توصیف کند. وحی، حکم، تعلیم، کشیش، عقل و شفا دادن، نمونه ای از موهبت های پرجذبه اند که در کتاب مقدس
مسیحیان توصیف شده اند.
کاریزما در اصطلاح به خصوصیت کسی گفته می شود که بشخصه یا به عقیده دیگران، دارای قدرت رهبری فوق العاده است. این اصطلاح اغلب در علوم سیاسی و جامعه شناسی به کار برده می شود تا زیرمجموعه ای از رهبرانی را که با استفاده از نیروی توانایی شخصی خود می توانند تأثیراتی عمیق و استثنایی در پیروان خود داشته باشند، توصیف کنند. وبر، کاریزما را چنین توصیف می کند:
ویژگی خاصی از یک شخصیت پدیده
رهبری کاریزماتیک یا رهبری مبتنی بر جاذبه استثنایی، به گونه ای از رهبری گفته می شود که دارای قدرت و توانایی الهام بخشی به پیروان باشد و این در حالی است که توانایی ها صرفاً از نیروی شخصیت و تعهد فرد سرچشمه گرفته باشد. در این نوع رهبری، رابطه ای بدون استفاده از پاداش های مالی و اعمال زور برقرار می شود.
به طور کلی، دو دیدگاه در مورد عوامل ظهور رهبری کاریزماتیک وجود دارد:
شرایط اجتماعی و تاریخی: بعضی محققان علم مدیریت گفته اند شرایط اجتماعی و تاریخی عوامل اصلی بحرانی در ظهور رهبران
کاریزماتیک هستند. وبر، رهبری کاریزماتیک را پدیده ای می داند که اغلب در شرایط و وضعیت های منحصر بفرد و نادر ظهور می کند
(حداقل از نظر آماری این چنین است). آقای آبربچ براساس تحلیل هایی که در زمینه بسیاری از رهبران کاریزماتیک صورت گرفته است،
می گوید:
رهبران کاریزماتیک، پیش از بحران هایی که آنها را به قدرت می رساند، اغلب نالایق، معمولی و کم جاذبه به نظر می رسند.
وی معتقد است پیوند عمیق احساسی پیروان با رهبران کاریزماتیک، احتمالاً از موقعیت ها و وضعیت هایی خاص در سازمان سرچشمه می گیرد. روچ معتقد است زمان اوج شکوفایی رهبران کاریزماتیک اغلب در خلال زمان هایی است که ناآرامی و نارضایتی اجتماعی، به ویژه داخل شرکت وجود دارد. در چنین مواقعی،بی تجربگی و ارزش های ضدانسانی سازمان ها باعث می شود تا پیروان، از رهبران اطاعت کنند و واکنش های روانی تازه ای از خود نشان دهند. از نظر آنها، وجود بحران، عامل اصلی رفتارهایی است که به شخصیت رهبر کاریزما (به عنوان هسته مرکزی) پیوند می خورد.
پویایی های بین رهبر و پیرو: سه نوع رابطه عاطفی و احساسی بین رهبران و پیروان وجود دارد. این روابط در نهایت منجر به شکل گیری رهبران کاریزماتیک در سازمان ها و حتی جوامع می شوند. این سه نوع رابطه عبارتند از:
انعکاسی
نمادین (سمبلیک)
توسعه ای
1. روابط انعکاسی: این نوع روابط ریشه در مکانیسم روان شناسی فرافکنانه دارد. خصیصه اصلی فرافکنی، در این حقیقت خلاصه می شود که فرایندهای ناخودآگاه رخ داده در روابط متعدد را نشان می دهد. لیند هولم (1988) روابط رهبری را همانند افتادن در دام عشق می داند. در چارچوب این نظریه، طرح هایی مشابه انسان عاشق برای پیروان وجود دارد، نظیر رفتارهای عاشقانه، بزرگنمایی معشوق یا چشم پوشی و کوچک دیدن اشتباهات او. فروید، به روابط با رهبران در قالب اظهار فرافکنی یک پدر می نگرد. «قاطعیت و قدرت اراده و فعالیت پرانرژی (خصیصه های مرتبط با رهبران) بخشی از تصویر یک پدر است. به بیانی دیگر، مطابق با این توصیف، رهبر لزوماً «شخص واقع» نیست بلکه نتیجه اشتیاق ناخودآگاه پیروان است. البته این که چرا هزاران نفر به سمت شخصی همسو می شوند در نوع خاصی از فرافکنی است که فرافکنی خودشیفتگی نامیده می شود. کسانی که از خودشیفتگی محرومند، ممکن است بعدها در زندگی برای جبران آن، سراغ جهاتی دیگر بروند؛ مثلاً به سراغ کسانی بروند که رهبر نامیده می شوند».
2. روابط نمادین: برخلاف روابط انعکاسی رهبران با پیروان که معمولاً بر مبنای فرایندهای روان شناسی ناخودآگاه بود، روابط نمادین بر مبنای مفاهیم، پیام ها، ایدئولوژی ها و ارزش های مفهوم محور یا مضمون محوری رشد می کند که از رهبر انتظار ارائه یا تأکید بر آن ها می رود. مثلاً، ستایش ماندلا (رهبر آفریقای جنوبی) پیش از آزادی از زندان و پس از آن ستایش یک شخص نبود. او «تجسمی از شخصیت آینده» بود. او همان طوری که هم خودش و هم دوستانش تصریح کرده اند، یک «تمثال» و نمادی از آزادی، استقلال و هویت نوین ملی بود. در روابط نمادین، رهبران بر خود ادراکی پیروان تأثیر گذاشته و انگیزه آن ها را برای خود ابرازی برمی انگیزانند. از آنجا که مکان ها، مردم، موضوعات و موجودات خاص، مضامین عاطفی گویایی دارند، رهبران خاص هم ممکن است مقاصدی روشن در ارتباط با هویت پیروان خود داشته باشند؛ بنابراین آن ها ابزاری روانی برای ارتقای ارزش پیروان خود هستند. این حقیقت که پیروان، خود را به رهبری خاص پیوند می دهند، آن ها را به بخشی از جوهره رهبر تبدیل می کند. افزون بر این، چون ارزش ها و هویت، پایه ای اجتماعی دارند، رهبری که الگوی این ارزش هاست، در واقع نقش اتصال دهنده بین ادراک های فردی پیروان و ارزش ها و هویت مشترک اجتماع بزرگ تر را برعهده دارد. مسینتیر در 1981 نظر جالبی در همین مورد ارائه کرد. از نظراو، رهبر قصد و حکایتی را بیان می کند و هنگامی که مردم خودشان را به رهبر پیوند می دهند، در حقیقت خود را به داستانی پیوند می دهند که همگی به طور مشترک خویشتن را در آن می بینند. در کل، عنصر عاطفی در روابط نمادین، از طریق طبیعت ایدئولوژیک چشم اندازی که رهبر ارائه می کند و نیز تأکید رهبر بر هویت اجتماعی، شکل می گیرد. مثلاً از طریق ارتباط با تاریخ مشترک جمعی و نمادهای مشترک که آن را از دیگر مجموعه ها متمایز می سازد.
3. روابط توسعه ای: تبیین های انعکاسی و نمادین در روابط رهبر و پیرو، بیشتر در مورد رهبران سیاسی و اجتماعی رخ می دهد و معمولاً در وضعیت هایی فعال است که با تغییرات زیاد همراهند. مطلب مهم این است که کاریزما به ویژگی عادی تبدیل می شود که فقط مربوط به رهبران سیاسی و اجتماعی نیست بلکه مربوط به سطوح یکنواخت رهبران در سازمان ها، مربی ها، مسئولان شهری، رهبران تیم های ورزشی و به بیانی دیگر، هر کسی که بر روی احساسات دیگران تأثیر می گذارد نیز باشد. رابطه توسعه ای، این گونه توصیف می شود: «تأثیری عاطفی که باعث می شود افراد روابط خود را با رهبر افزایش داده، رفتار افراد اخلاقی تر شده و کارهایی انجام دهند که این کارها، ماورای هنجارهای پذیرفته شده در محیط هستند، مثل اختراعات و ابداعات». رهبرانی که احساس امنیت را برای پیروان فراهم می کنند، باعث می شوند مجموعه ای از انرژی های بالقوه محسوس رها شود که این انرژی ها به کارکردهای توسعه ای بشری منجر می شود، مثل پیشرفت های شخصی و پاسخ به درخواست های عقلانی جامعه.
ویژگی ها و مؤلفه های رهبر کاریزماتیک
پیروان، رهبران کاریزماتیک را براساس کنش های متقابل می شناسند و به آن ها هویت می دهند. به کاریزما باید به عنوان صف و ویژگی ساخته شده توسط پیروان، یعنی کسانی که مجموعه ای از رفتارهای معینی را در وضعیت ها و شرایط سازمانی، از رهبر مشاهده می کنند نگاه کرد. رفتار مشاهده شده رهبر در سازمان را می توان با بیان ویژگی های کاریزماتیک پیروان او تفسیر کرد و چنین، نیست بلکه ویژگی خاصی است که از رفتارهای رهبر منتج می شود. شاید بتوان گفت که در این زمینه یکی از عمیق ترین تحقیقات، دسته بندی کانگر و کانانگو است. این دو محقق، اشاره دارند که اگر خصلت کاریزما به صفات مشاهده شده از افراد بستگی دارد، پس یک سری مؤلفه های رفتاری وجود دارد که مسئول این صفات هستند. آنها، به بررسی این مؤلفه ها پرداخته و ویژگی ها و صفات رهبری را در قالب این دسته بندی ارائه کردند. این مؤلفه ها به هم پیوسته بوده و وجود یا عدم وجود و نیز شدت آن ها در رهبران، متفاوت است. نتایج مؤلفه های رفتاری تحقیقات نشان می دهند که:
مؤلفه های رفتاری رهبری کاریزماتیک با یکدیگر رابطه داشته و یک گروه را با یکدیگر تشکیل می دهند.
رهبران، وقتی کاریزماتیک هستند که چشم اندازهای آنان بسیار متضاد با وضعیت کنونی باشد، ولی در عین حال باید برای پیروان آزادی عمل وجود داشته باشد که آن را بپذیرند یا نه.
رهبران کاریزماتیک، ممکن است ریسک های شخصی بالا را بپذیرند و هزینه های بالایی را متحمل شوند و از خود گذشتگی کنند تا به اهداف مشترک برسند.
رهبران کاریزماتیک، مهارت خود را در فراتر رفتن از نظام موجود از طریق به کار بردن ابزارهای نامتعارف و استثنایی به اثبات می رسانند.
رهبران کاریزماتیک، رفتارهایی را که بدیع و غیرعادی اند به کار می برند و ریسک های شخصی ای را انجام می دهند که به احتمال زیاد به منافع شخصی آن ها ضرر می زند.
رهبران کاریزماتیک، ارزیابی دقیقی از منابع محیطی خود دارند و درک می کنند که محدودیت ها در تعیین یا فهم آن ها از چشم اندازها تأثیر می گذارند. وقتی محدودیت ها و فشار منابع محیطی برای رهبران کاریزماتیک مثبت است، آن ها راهبردهای ابتکاری خود را به کار می گیرند.
رهبر کاریزماتیک، وضعیت حاضر را به عنوان وضعیتی منفی و طاقت فرسا و اهداف آینده را به عنوان جایگزینی جذاب تر و قابل حصول توصیف می کند.
رهبران کاریزماتیک، انگیزه های خود را به روشنی بیان می کنند تا بتوانند از طریق رفتار جسورانه و اظهار اعتماد به نفس، تخصص، نامتعارف بودن و نگرانی در مورد نیازهای پیروان، رهبری کنند.
نتیجه گیری
با توجه به مطالبی که ارائه شد، می توان نتیجه گیری کرد که رهبری کاریزماتیک، خصوصیتی نیست که به صورت ذاتی در تمامی افراد وجود داشته باشد یا به بیانی دیگر، تمامی انسان ها واجد این قابلیت باشند. خصوصیت کاریزماتیک، همیشه همراه فرد نیست و همگان نمی توانند هر فردی را به عنوان رهبر کاریزماتیک بپذیرند. در مرحله اول، عواملی وجود دارند که باعث ایجاد و ظهور کاریزما می شوند. در مرحله بعد، عواملی وجود دارند که در ثبات، شدت و ضعف صفت کاریزما در رهبر مؤثر هستند. نکته مهم این است که کاریزماتیک بودن، خصوصیتی است که در واقع از سوی پیروان به رهبران اعطا می شود. کاریزما بودن خصیصه ای است که به رفتارهای مشاهده شده از رهبر بستگی دارد. مجموعه ای از مؤلفه های رفتاری در رهبر وجود دارد که علت ظهور صفات کاریزماتیک در وی می شوند. با توجه به این نتیجه گیری، می توان این صفات را شناسایی کرده و حتی آن ها را در افرادی دیگر که از قابلیتی ذاتی برخوردارند، پرورش داد.
شخصیت های کاریزماتیک درتاریخ
به طور کلی تمامی رهبران انقلاب ها در سراسر جهان، شخصیت کاریزماتیک دارند. از معروف ترین رهبران کاریزماتیک قرن بیستم می توان به ناپلئون ، آدولف
هیتلر ،ماهاتما گاندی ، مائو ، خمینی اشاره کرد. از شخصیت های کاریزماتیکی که رهبر انقلابی نبودند می توان به استالین از روسیه اشاره کرد که البته به دلیل نارضایتی های بسیار و جنایت علیه مردم خود دارای چهره خوبی بین عامه مردم نبود و شخصیت های بسیاری از ملیت ها ، شخصیت های فراملی و جناح های مختلف سیاسی اشاره کرد. از مهم ترین شخصیت های کاریزماتیک دنیای تکنولوژی نیز می توان به استیو جابز اشاره کرد.
خواص استفاده از سابلیمینال کاریزماتیک:
کاریزما شدن
تقویت روحیه کاریزماتیک
کسب جذابیت
سابلیمینال کاریزماتیک چگونه عمل میکند؟
این پیام ها از آنجا که به طور ریز گفتاری هستند،به ضمیر ناخودآگاه فرد نفوذ کرده،و باعث برنامه ریزی در رفتار و شخصیت فرد میشوند.
در این سابلیمینال همانند سابلیمینال های دیگر از پیام ها و عبارات تاکیدی علمی و مناسب استفاده شده،و پس از دوره مصرف شاهد تغییرات عمده در فرد میشود.
توصیه میشود جهت اثر بخشی بهتر از سابلیمینال هوش هیجانی استفاده گردد.
جملات تاکیدی سابلیمینال کاریزماتیک:
خیلی جذاب هستم
باور دارم جذاب هستم
میدانم کاریزما هستم
خودم را قبول دارم
خودم را دوست دارم
اعتمادبنفس دارم
عزت نفس دارم
هوش هیجانی فوق العاده دارم
درست صحبت میکنم
دقیق صحبت میکنم
بجا صحبت میکنم
سنجیده صحبت میکنم
میدانم چه بگویم
بدون دانش چیزی ساکت هستم
بدون اطلاعات درباره چیزی سکوت میکنم
تن صدام همیشه مناسب است
خیلی کم صحبت میکنم
فقط در موارد ضروری صحبت میکنم
چشم تو چشم صحبت میکنم
قاطع صحبت میکنم
خیلی سنگین هستم
کل نگر هستم
توضیح اشتباه است
مختصر حرف میزنم
به ظاهرم اهمیت میدهم
درست لباس میپوشم
به لباس پوشیدنم اهمیت میدهم
درست راه میروم
اهمیت به انسانها اشتباه است
کارم را درست انجام میدهم
باید کارم را درست انجام دهم
باید به موفقیتی چشم گیر برسم
باید به موفقیتی بزرگ برسم
میدانم کاریزما شدن در کسب موفقیت بزرگ است
میدانم کاریزما شدن در انجام کار بزرگ است
من هدف دارم
میدانم به هدفم میرسم
میدانم باید تلاش کنم
در رفتار من منطق حاکم است
در تمام زندگی من منطق حاکم است
بسیار فردی شجاع هستم
از تمام دنیا شجاع تر هستم
من فولاد هستم
از احساس متنفرم
کارم را به نحو احسن انجام میدهم
درست مینشینم
حتی در خلوت هم مراقب احوال خودم هستم
کاریزماتیک شدن برایم ساده هست
همه به من احترام میگذارند
همه منتظر هستند ببین چه میگم
این تغییرات دائمی هستند
سابلیمینال یا پیام های پنهان:
به فایل هایی گفته می شوند که پیامی را به طور پنهان و غیر مستقیم ابلاغ می کنند.
شما به طور واضح و آشکار متوجه این پیام ها نمی شوید، ولی ضمیر نا خود آگاه شما کاملا متوجه شده و تاثیرش را میگذارد.
این پیام ها و فایل ها میتواند در مدل ها و فرمت های گوناگون باشند.
مثلا سابلیمینال صوتی ، به صورت پیام صوتی عمل میکند و انتقال پیام به صورت صدا یا صوت خواهد بود.
سابلیمینال تصویری به واسطه یک تصویر انتقال پیام انجام می دهد.
سابلیمینال لامسه هم به همین ترتیب عمل میکند و با حس کردن چیزی پیام را انتقال میدهد.
در سابلیمینال بویایی و چشایی هم همین روند رخ میدهد.
یعنی انتقال پیام به واسطه یک بو یا مزه کردن یک غذا رخ می دهد و به وجود می آید.
وجه مشترک تمام این سابلیمینال ها در این است که شما متوجه این پیام ها نمی شوید(ضمیر خود آگاه)، یعنی به طور واضح و مشخص، ولی ضمیر ناخودآگاه کاملا متوجه شده و اصلا سابلیمینال ها برای ضمیر ناخود آگاه ساخته میشوند نه خودآگاه.
مثلا اگر بخواهیم برای سابلیمینال تصویری مثال بزنیم، شما میتوانید یک فیلم را در نظر بگیرید که در لا به لای این فیلم یک تصویر به اندازه3صدم ثانیه پخش میشود.شما متوجه آن تصویر نمی شوید، ولی ضمیر ناخودآگاهتان آن را میفهد.
تا به حال پیش آمده که در وسط یک جای شلوغ و پر سر و صدا ، صدای یک آشنا را شنیده باشید و آن را بشناسید.
این دقیقا همان قدرت ضمیر ناخودآگاه هست.
سابلیمینال های صوتی هم به همین شکل عمل میکنند، شما (ضمیر خودآگاه) آنها را نمیفهمید ولی ضمیر نا خود آگاه آنها را میفهمد و به همین طریق برنامه ریزی و هدایت میشود.
ضمیر ناخود آگاه متوجه راستی و صحت و سقم تاکیدات نمی شود.
یعنی این که شما چه دروغ بگویید و چه راست بگویید برای او یکسان است و باور میکند.
بخاطر همین مکانیسم ضمیر ناخود آگاه است که تلقینات انجام میشود و برنامه ریزی ضمیر ناخود آگاه صورت می پذیرد.
برای همین است که مثلا دونفر که شرایط زندگی مشابهی دارند، یکی خوشحال و راضی است و دیگری ناراضی.
نکته خیلی مهم این است که باید توجه داشت و این موضوع را دانست که قرار نیست سابلیمینال معجزه کند، متاسفانه برخی ها از سابلیمینال انتظار معجزه دارند،!
البته ممکن است واقعا معجزه رخ دهد و ما منکر این قضیه نیستیم.
ولی باید در نظر داشت که ما در عالم ماده زندگی میکنیم.
عالم ماده یا فیزیک قوانین خودش را دارد و نمیشود این قوانین را نقض کرد.
در سابلیمینال ها علاوه بر تلقیناتی و عبارات تاکیدی که برای ضمیر ناخود آگاه وجود دارد از عبارات علمی که برای درمان و بهبود آن مورد هست هم استفاده شده است.
مثلا شما اعتماد به نفس را در نظر بگیرید، کسی که در جایی زندگی میکند یا در محیط و شرایطی زندگی میکند که فرد کنترل گر (نام یک بیماری روانی) در آنجا حضور دارد و این فرد کنترل گر مافوق اوست.
قطعا در چنین شرایطی آن فرد دچار مشکل کمبود اعتماد بنفس شده و با مشکلات عدیده ای مواجه میشود.
اگر آن فرد بخواهد اعتماد بنفس خود را درمان کند، مهم ترین و اصلی ترین کاری که باید انجام دهد این است که آن محل را ترک کند و از آن فرد بیمار فاصله بگیرد.
برای هر مسئله ای و مشکلی اول باید علت اصلی و ریشه ای آن شناخته گردد، بعد از آن اگر باز هم بیماری در فرد وجود داشت ( در شرایط نرمال و بدون علت اصلی مشکل) آن وقت باید به دنبال درمان رفت و میتوان از راه های گوناگون بیماری را درمان کرد که یکی از آنها سابلیمینال است.
فرض کنید دست فردی دچار زخم عمیقی شده است.
بدیهی است که فرد بیمار باید دست خود را درمان کند و ضد عفونی کند و کارهایی از این دست و قبیل.
حال به جای درمان زخم خود، جراحی زیبایی انجام دهد و فقط ظاهر دست خود را درست کند.
آیا مشکل او برطرف می شود؟
پس برای هر مسئله ای در قدم اول باید ریشه و علت اصلی آن مشکل برطرف گردد.بعد از آن فرایند درمان نتیجه بخش خواهد بود.
عشق اول میبرد هوش دل فرزانه را
دزد دانا میکشد اول چراغ خانه را
در سابلیمینال ها معمولا از عبارت های تاکیدی مثبت استفاده می شود.
عبارات هدف دار و قوی که تاثیر بسزایی در برنامه ریزی کردن ضمیر ناخود آگاه و ذهن برای ایجاد تغییرات دارد.
باید دقت کرد حتما از پیام هایی استفاده کرد که که مبتنی بر اصول علمی باشند.(هم اصول سابلیمینال و هم اصول علمی آن مطلب)
سابلیمینال اصولی چه ویژگی دارد؟
سابلیمینال اصولی چند ویژگی دارد که به آنها میپردازیم:
1-اول اینکه باید از عبارات تاکیدی مناسبی استفاده شود. واژه ها خیلی مهم هستند.یادمان باشد که ما برای ضمیر ناخود آگاه داریم کار میکنیم و باید ضمیر ناخود آگاه را بشناسیم که چه طور عمل میکند و چه ساز و کاری دارد. ضمیرناخود آگاه فقط بار معنایی واژه را میفهمد.وقتی بگوییم آرامش دارم.یا آرامش ندارم، هردو صورت یک معنی برای ضمیرناخودآگاه دارد.
2-سابلیمینال خوب مبتنی بر اصول علمی است.دقیقا طبق مطالب علمی باید عبارات تاکیدی ساخته شوند.
فرکانس ها باید رعایت شوند و پیام ها طوری ساخته شوند که از دیوار دفاعی ذهن ناهوشیار عبور کنند.
3-تخلیه: یعنی این که پاک سازی انجام دهیم.باورهای منفی را از بین ببریم .
متاسفانه خیلی از انسانها درگیر مسئله ی باورهای غلط هستند.
باور بسیار بسیار مطلب قدرتمندی است تا جایی که میگویند انسان است و باورهایش.
اگر باورها درست و مفید باشند مشکلی ایجاد نمیکند. ولی اگر باور ها مضر باشند قطعا مشکلاتی برای فرد و زندگی اش ایجادمیگردد.
باور تا جایی قدرت دارد که انسان حاضر است بخاطر آنها خودش را به کشتن دهد.
پس این مسئله خیلی مهم است که باورهای منفی شناسایی شده و برطرف گردند.
از آنجایی که باور رابطه مستقیمی با ضمیر ناخود آگاه دارد، یکی از بهترین راهای تخلیه و زدودن باور منفی از ذهن سابلیمینال میباشد.
4-جاسازی:جایگذاری هم گفته میشود.یعنی باورهای مثبت و سازنده را به ذهن و ضمیر ناخود آگاه تلقین کنیم تا ثبت و نهادینه
شود.
5-جوانب:یعنی اینکه سابلیمینال ما ضرر جانبی نداشته باشد و موارد احتمالی را در نظر بگیریم. در سابلیمینال هدف اصلی ما آن
موضوعی است که به آن پرداخته میشود.
آیا همه میتوانند از سابلیمینال استفاده کنند؟
خیر.فقط افرادی که به آن مشکل دچار هستند میتوانند از فایل مربوطه استفاده کنند.به هیچ عنوان افراد عادی که به آن مسئله دچار نیستند نباید از آن سابلیمینال استفاده کنند.آیا در زمانی که سالم هستید از دارو استفاده میکنید؟!!
مشخصات محصول:
شامل دو فایل صوتی(کلامی و بدون کلام)
از کدام نوع سابلیمینال استفاده کنم؟
هیچ فرقی ندارد و ما هیچ توصیه ای در این خصوص نداریم.هرکدام که راحت تر هستین و احساس میکنید که مناسب تر است،
استفاده کنید.
آیا سابلیمینال علمی است؟
بله.مقالات و برسی های گوناگونی پیرامون این مطلب انجام شده.امروزه در کشورهای پیشرفته در مسائل مختلف از سابلیمینال استفاده میکنند.
تا کنون صدها مقاله معتبر درباره همین موضوع نوشته شده است.
تاریخچه:
دکتر ا.و. اسکریپچر مدیر آزمایشگاه بخش روانشناسی دانشگاه بیل در سال 1897 کتابی با نام روانشناسی نوین منتشر کرد که در آن برای نخستین بار به تشریح بنیادی پیام های زیرآستانه ای پرداخت. بعد از آن رفته رفته این دانش پیشرفت کرد و امروزه در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.
نحوه ی خرید:
در کادر زیر با وارد کردن اطلاعات و واریز وجه و در نهایت دانلود محصول
نحوه ی استفاده:
شما میتوانید در هر زمان از شبانه روز از این فایل ها استفاده نمایید.
زمان بهتر صبح ها بعد از بیداری و شبها قبل از خواب است.
حداقل سعی کنید یک ساعت در شبانه روز به فایل مورد نظر گوش کنید.
میتوانید یک ساعت به صورت پیوسته و یا با فواصل زمانی باشد.
کمتر از 10 دقیقه نباشد.
ترجیحا سعی کنید در زمانی که آرام هستید و تنش ندارید این کار را انجام دهید.ولی استفاده در طول شبانه روز و در حین کارهای روزمره از این فایل ها اشکال ندارد و میتوانید استفاده نمایید.
در خواب استفاده نکنید.
اگر کاری با تمرکز بالا هم انجام میدهید بهتر است استفاده نکنید مثل درس خواندن.
اگر حین رانندگی دچار خواب آلودگی هم میشویید بهتر است است گوش ندهید.
مدت زمان استفاده از محصول:
زمان دقیقی نمی توان تعیین کرد، ولی دوره ای 3 الی 4 ماه دارد.
میتواند از این هم بیشتر باشد.پیشنهاد میشود تا دریافت حصول نتیجه استفاده شود.
آیا استفاده از همزمان چند سابلیمینال اشکال دارد؟
خیر.ولی باهم گوش داده نشود.
آیا استفاده همزمان داروهای شیمیایی و سابلیمینال اشکال دارد؟
به طور کلی خیر.ولی بهتر است در این خصوص با پزشک مربوطه مشورت شود.
چرا در فایل بی کلام از صدای آب استفاده شده؟
آرامش بخش ترین صدای دنیا به طور کلی برای تمام انسان ها،صدای آب است.
علتش این است که همه ی انسان ها در زمانی که در رحم مادرشان بودند، در آب غوطه ور بودند. و این موضوع در ذات و سرشت انسان نهادینه شده است.
هدفون یا اسپیکر؟
هیچ فرقی نمی کند،اگر جای شلوغ و پر سر و صدا هستید،پیشنهاد می شود از هدفون گوش کنید.
اگر جای آرام هستید از اسپیکر استفاده کنید.
ولی به طور کلی تفاوتی ندارد و به انتخاب خودتان مربوط میشود.
سابلیمینال های صوتی که در فروشگاه وجود دارد کاملا اختصاصی بوده و به صورت اختصاصی تهیه شده اند.برای تولید این
محصولات سعی شده از اصول مبتنی بر دانش استفاده شود و پس از تست در معرض عموم قرار گیرد.
مشخصات تولید کننده فایل های سابلیمینال:
رضایی هستم
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
دارای گواهی ثبت اختراع به شماره ثبت 94369
مترجم کتاب
در سال 1397 بود که با مقوله سابلیمینال آشنا شدم و پس از دریافت و استفاده از چند محصول سابلیمینال و استفاده از آنها، به
این موضوع علاقه مند شدم.
البته از سالهای قبل آن با مطالب روانشناسی آشنا شده بودم و به این حوزه علاقه داشتم.
با کتابهایی مثل راز،روانشناسی افسردگی(دیوید برنز)،هستی ات را برافروز (دایانا کوپر)،دستان شفا بخش(متد سیلوا) و..آشنا شدم.
امید است سابلیمینال های این مجموعه برای عزیزان مفید و موثر واقع گردد
سابلیمینال های اختصاصی و شخصی هم در صورتی که مایل باشید ،با پیام های شخصی خودتان و با صدای خودتان نیز تهیه
میگردد.
برای عزیزانی که به مشاوره تخصصی نیاز داشتند،شماره جهت تماس داده میشود.
راههای ارتباطی:
کانال تلگرام:
https://telegram.me/ofoghepiroozi
پی وی تلگرام:
https://t.me/Ofoghepiroozisupport
پی وی واتساپ:
پاینده باشید
کاریزماتیک_1633670889_52495_11599_1900.zip40.22 MB |